пʼятниця, 10 квітня 2020 р.

10 квітня                                         Доброго всім дня!
Гарного настрою і міцного здоров`я!
Українська мова. Ми вивчили тему «Прикметник». Перевір свої знання. Свою роботи вийшли після написання.
1.Вибери правильне твердження
Іменник – це частина мови, що вказує на…
а) ознаку предмета;
б) назву предмета;
в) дію предмета.
2. У реченні прикметники зв’язані з…
а) іменниками;
б) прикметниками;
в) дієсловами.
3. Познач стовпчик,у якому всі слова є прикметниками:
а)легкий                      б)  матусин                       в)  червоний
   розумна                         душевний                         чорнота
   радісно                          весела                               сільський
4. Які закінчення мають прикметники жіночого роду в називному відмінку однини?
 а)-ий,- ій                   б) –а –я        в)-е -є
5.Утвори прикметники від поданих слів .
молодість – ___________
веселитися – __________
сонце – _______________
вишня – ______________
6. Добери до поданих прикметників слова протилежні за значенням
Радісний-_____________ 
гіркий-_______________
Висока-_______________ 
7.Випиши з тексту прикметники у сполученні з іменниками. Визначити рід прикметників
Насипало в лісі багато пухкого снігу. Але не бояться його тварини. Одяглися в тепле хутро звірки, в густий пух пташки. Вони гуляють та шукають собі поживну їжу.
8. Пошир речення прикметниками. Підкресли граматичну основу.
На небі вечір розсипав зорі. 
____________________________________________________________________
Математика. Повтори правила обчислення:
 o   периметру квадрата/прямокутника;
 o   площі квадрата/прямокутника;
 o   об’єму паралелепіпеду;
 o   відстані, часу, швидкості;
Повтори формули:
 o   периметру квадрата/прямокутника;
 o   площі квадрата/прямокутника;
 o   об’єму паралелепіпеду;
 o   відстані, швидкості, часу;
 o   перевірки ділення з остачею.
     Читання. Прочитай продовження казки.
                             Король білих ведмедів             Френк Баум
 – Фактично, він більше не ведмідь, – сказав один, – але й птахом його назвати не можна. Він напівптах, напівведмідь і не може залишатися нашим королем.
– Хто ж стане на його місце? – спитав інший.
– Той, хто вийде на бій з птаховедмедем і його здолає, – відповів немолодий ведмідь. – Тільки найдужчий може правити нашим народом.
Якийсь час панувала тиша, але врешті наперед вийшов великий ведмідь і сказав:
– Я його здолаю. Я – Вуф, найдужчий з усіх наших! І я буду королем білих ведмедів.
Інші покивали на знак згоди й послали до короля гінця, сказати, що той повинен битися з великим Вуфом і перемогти його, або відмовитися від влади.
– Бо ведмідь у пір’ї, – додав гонець, – узагалі не ведмідь, а король, якому ми коримось, має бути схожий на всіх нас.
– Я ношу пір’я, бо мені так подобається,
– прогарчав король. – Хіба ж я не великий чаклун? Та хоч би там як, а я битимусь, і якщо Вуф мене переможе, то буде королем замість мене.
Потім король пішов до своїх друзів, чайок, які й досі бенкетували над убитим ведмедем, і розповів їм про майбутню битву.
– Я буду переможцем, – сказав він гордо,
– проте мій народ має рацію, бо тільки волохатий, такий, як вони, може змусити їх коритися.
Королева чайок сказала:
– Я вчора зустріла орла, що втік з великого міста людей. І орел мені розповів, що бачив велетенську шкуру білого ведмедя, кинуту на заднє сидіння карети, яка їхала по вулиці. Шкура, мабуть, твоя, і, якщо хочеш, я пошлю в місто сотню чайок, нехай її тобі принесуть.
– Пошли! – хрипко сказав ведмідь. І сотня чайок незабаром прудко полетіла на південь.
Три дні вони летіли прямо, мов стріла, доки не долетіли до поодиноких розкиданих будиночків, до сіл, до міст. І почали шукати.
Чайки були хоробрі, хитрі й мудрі. На четвертий день вони добралися до великого міста й заширяли над його вулицями, поки не побачили карету зі шкурою велетенського білого ведмедя на задньому сидінні. Тоді птахи кинулися вниз – ціла сотня їх – схопили шкуру дзьобами і швидко полетіли геть.
Вони спізнювалися. Велика королівська битва мала відбутися на сьомий день і чайки мусили летіти дуже швидко, щоб устигнути в Заполяр’я.
Тим часом птаховедмідь готувався до битви. Він нагострив кігті в невеликих розколинах льоду. Зловив тюленя й перевірив свої великі жовті зуби, порозгризавши ними тюленячі кістки. А королева-чайка веліла зграї підданих доглянути ведмеже пір’я, щоб воно гладенько лежало на тілі короля.
І щодня всі вони кидали тривожні погляди на південне небо, виглядаючи сотню чайок з рідною королівською шкурою.
Настав сьомий день, і всі білі ведмеді цілого краю зібралися навколо королівської печери. Серед них був і Вуф, дужий і впевнений в успіху.
– Птаховедмедеве пір’я летітиме на всі боки, коли я запущу в нього кігті! – нахвалявся він, а інші сміялись і його підбадьорювали.
Король був розчарований, що не повернув собі шкури, проте вирішив хоробро битись і без неї. Він гордо, по-королівськи, вийшов з печери, побачив свого ворога й загарчав так жахливо, що Вуфове серце на мить перестало битися, і молодий ведмідь почав розуміти, що поєдинок з мудрим і могутнім королем – це не смішно.
Після обміну з ворогом одним-двома важкими ударами Вуфова відвага повернулася, і він надумав зламати супротивникові волю погрозами.
– Підходь ближче, птаховедмедю! – крикнув він. – Підходь ближче, щоб я тобі пір’я обскуб!
Така зневага переповнила короля люттю. Він по-пташиному настовбурчив пір’я і став ніби вдвоє більший, а тоді рвонув уперед і так потужно вгатив Вуфа, що в того череп тріснув, мов яєчна шкаралупа, і молодий ведмідь мертвий упав додолу.
Ведмеді зі страхом і подивом дивились на поваленого бійця, аж тут небо раптом потемніло.
Сто чайок злетіли з нього вниз і кинули на короля шкуру, вкриту білісінькою шерстю, що виблискувала на сонці мов срібло.
І ось! Ведмеді побачили перед собою добре відомі обриси їхнього мудрого й шанованого володаря, і всі як один схилили волохаті голови в пошані до могутнього короля білих ведмедів.
Ця історія вчить нас, що щира гідність і відвага залежать не від зовнішнього вигляду, а йдуть глибоко зсередини, і що вихваляння та порожні погрози – слабка зброя у справжній битві.
Завдання.  Склади план цієї казки і запиши у зошит.
                  Запиши прикметники, які характеризують білого ведмедя.
                  Підготуй питання по змісту своїм однокласникам.
Музичне мистецтво. Тема. Тричастинна форма музики.                                       
Опрацювати теоретичний матеріал за посиланням:



Не забувай про фізичну активність. Вивчай нові рухи :
дівчаткам  
 і хлопчикам 
                                                                        Гарного дня!   

Немає коментарів:

Дописати коментар